Mr Oceans första bet

Sitter med laptoppen framför mig, en tallrik gröt en kaffe, vasaloppet är på och en underbart härlig söndag framför sig. Lite smått bakfull efter gårdagens rajraj, bröllopsfest stod på schemat.  Jag känner att koffien kickarna får mig att spinna som en V8 och idag ska det tippas, ojoj vad det ska tippas!

1 mars bankrulle 10 000 kr


Första betten för dagen är 300 kr på Ajax borta mot FC Utrecht till 2.17 ggr pengarna. Ajax tog sig vidare mot Fiorentina i veckan i UEFA cupen, vilket var mycket starkt gjort. Ajax har andra platsen att slåss om i ligan och känns mycket motiverande mot ett lag som tampas i ingemanns land. 2.17 känns som ett bra odds när t.ex en sida som Expekt bara ger 2.0 ggr pengarna.

FC Utrecht - Ajax 2, 300 kr 2.18 ggr pengarna på betfair.com

Klockan 13:00 är det dax för VMs sista tävling i skid VM för i år, herrarnas fem mil.

Petter Northug är naturligtvs stor favorit efter att ha varit mästerskapets kung hittils, men jag tror han är mätt och att hans kaxighet inte riktigt är hållbart. viss finns det utrymme för show i en fem mil men inte till 2.8 ggr pengarna. Nä jag testar på lite skrällar,

Mitt stora frågetecken är när jag ser Dario Calogna till 70 ggr pengarna, här är det något jag måste missa, Dario är ledare i den totalacupen. Ok då måste det vara så att fem mlen inte är hans sträcka, men nej han är bra på distans.
Jag testar 1% av rullen här till 70 ggr pengarna jag testar också 1% för en topp tre placering till 28 ggr pengarna. En annan som kan små skrälla är Tobias Angerer till 3.4 ggr pengarna på en topp tre placering, 2%. och 1% som segrare till 8.8 ggr pengarna.

STÄLLER ÖVER PETTER NORTHUG för han är mätt, ger plats åt skrällar

Dario Calogna 100 kr 70 ggr pengarna på betfair.com
Dario Calogna topp tre 3 placering 100 kr till 28 ggr pengarna på betfair
Tobias Angerer 100 kr 8.8 ggr pengarna som vinnare
Tobias Angerer 200 kr 3.4 ggr pengarna på en topp tre placering.


Vi startar söndagen så här och fyller på senare efter mera rek



/ Mr Ocean

Kommentarer
Postat av: valp

cologna verkar inte starta.

2009-03-01 @ 11:09:06
URL: http://sjukvalp.bloggagratis.se/
Postat av: Don Fredo

Assså? drabbats av magsjukan? Läste att Södergren inte kommer till start nu. Om inte Northug tar hem det idag så finns det verkligen plats för att högoddsare att gå in. Northug är verkligen inte så stor favorit som 2.25 som vissa sidor ger!!

2009-03-01 @ 11:18:33
URL: http://lifeofgambling.blogg.se/
Postat av: Don Fredo

Ajax tar ledningen, Van Der Wiel i åttonde :)

2009-03-01 @ 12:48:01
URL: http://lifeofgambling.blogg.se/
Postat av: Don Fredo

Ajax satt spik säker med 2-0. Nu blir det spännande för Angerer sista fem km och visst är han med!!

2009-03-01 @ 14:51:25
URL: http://lifeofgambling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0